Obserwatorzy

poniedziałek, 28 listopada 2016

Jak naprawiłam włosy Scarah Screams

Włosy Scarah po wyjęciu z pudełka spisałam od razu na straty. Włosy przy skalpie lepiły się niemiłosiernie, a i włosy w kucyku miały podejrzaną strukturę.
Jednak postanowiłam sobie udowodnić, że potrafię coś z tym zrobić. I zrobiłam.
Z taką fryzurą oryginalnie została stworzona Scarah. Z racji iż powszechnie wiemy że Mattel jest leniwy jeśli chodzi o fryzury to nie zdziwiła mnie struktura włosów, wydają się być super cienkie, miękkie ale jednocześnie strasznie łatwo się kołtunią i nie wyglądają najlepiej.
Przypomnę, że jej włosy zostawiły ślad nawet na opakowaniu:


Po rozpuszczeniu włosów musiałam je siłą rozdzielić bo pod wpływem kleju nie potrzebowały nawet gumki by zachować swój kształt, najgorszy był środek kucyka. Trochę walczyłam z tą lepistą kulą.
Tak wygląda mokra Scarah po kąpieli z masażem w terpentynie (nie rozpuści makijażu), następnie w proszku do prania i dość gorącej wodzie (bardziej dla zneutralizowania zapachu) a następnie w zwykłym ludzkim szamponie. Na mokro dokładnie wyczesałam, ale ciężko było stwierdzić czy to coś dało.
Wybaczcie brak zdjęć z procesu ale miałam ubrane rękawiczki ochronne i ciężko było mi udokumentować kolejne kąpiele.

Po wyschnięciu włosy przy skalpie nie lepiły się już , zachowywały się dość swobodnie - przynajmniej lepiej niż na początku. 
Postanowiłam je wystylizować. Bałam się że polanie wrzątkiem spowoduje, że więcej kleju się wyleje n a włosy. Więc nawilżyłam je i... przejechałam prostownicą.
Taaa... nie radzę.
Spróbowałam wrzątkiem już licząc się z tym że pewnie otrzymam coś na kształt stopionego dreada.
Nic takiego się jednak nie stało. ale dla bezpieczeństwa odseparowałam ciało lalki od włosów. 
Włosy poczesałam i zostawiłam do wyschnięcia.
Oto efekt: 
Wizualnie jest świetnie. Tylko wizualnie.
Nie podoba mi się faktura włosów. Założę się, że Mattel wyszło z założenia, że nie ma potrzeby dawać dobrych jakościowo włosów do lalki która i tak ma spięte włosy. Lalką wystarczy trochę potrząsnąć, a od razu robią się kołtuny, łatwo je pognieść, zniszczyć fryzurę. 

Z efektu jestem zadowolona. Udowodniłam sobie, że da się sunąć klej z włosów. Jednak mój trud na nic się zda, bo chyba i tak będę musiała sprawić jej nowe włosy...




7 komentarzy:

  1. I mówisz, że warto dodać terpentynę? Hmmm... Kiedyś też o tym myślałam, ale bałam się spróbować... Może to i sposób... Sprawdzę! Dziękuję za przepis. Włosy Twojej panny, po całym zabiegu, wyglądają rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietnie poradzilas sobie z nia :) Ja juz dawno mam swoja wypakowana ale nie mialam czasu zaglebiac sie w jej wyglad i przyznam szczerze ze nawet nie wiem jakie ma te wlosy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. taka piękna twarz i tyle klejogłowia, szkoda -
    mojej jeszcze nie myłam - pozwoliłam Jej tylko
    odzyskać wzrok, bo białka źle mi się kojarzą po
    przeczytaniu Alinoe z Thorgala :)

    zaintrygowałaś mnie swą metodą!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój narzeczony uwielbia Alinoe (nawet ma taki nick i przez przypadek wystawiłam komentarz w jego imieniu :P ), więc i mi brak oczek niestraszny. Scarach jest już bez włosów i twarzy, ale oczu nie odzyska. Mam na nią dość ciekawy pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale żeby było ciekawie - swego czasu polowałam na simbowe zombiaczki o białej "skórze" - właśnie na takie Alinoe zwielokrotnione - bo chcę Thorgala pokazać lalkowo - a
      zielone włosy z włóczek to dla mnie pestka ;P
      owszem - była po 20pln - ale ja potrzebowałam na raz kupić kilka - by odtworzyć scenę otoczenia Aaricy przy klifie - podczas gdy przy zamawianiu więcej niż 3 - nieludzki system
      mi blokował - a kupowanie 4-5 każdej oddzielnie niestety nie
      stanowił cenowej gratki :/

      Usuń
    2. Pewnie myśleli, że idziesz w hurt i kupujesz do sklepu :D.
      Z monsterów chyba tylko Catrine DeMew jest biała, ale to by trzeba było uszy obcinać i ogon... co nie zmienia fakt że zaciekawił mnie Twój projekt :D!

      Usuń
    3. kocica jest zbyt wampirzokobieca
      a simbowe ciałka dość uniwersalne
      zwłaszcza mając wciąż w pamięci
      odkryty mikry tors Alinoe :)))

      Usuń