Obserwatorzy

poniedziałek, 17 października 2016

Jak i po co skurczyć głowę lalki?

Najpierw zajmiemy się drugą częścią pytania, po co? Otóż np dla lepszych proporcji głowa-ciało, bo jak wiemy MH i EAH mają olbrzymie głowy, co czasem jest urocze, ale częściej mnie denerwuje.
Postanowiłam więc trochę poeksperymentować, inspiracją była Dirili która owe zmniejszone głowy sprzedaje na etsy.
Po zmniejszeniu wszystkiego co się dało i i wylania litra acetonu postanowiłam, że podzielę się ze światem moimi przemyśleniami i techniką tego ciekawego DIYa.



Poniżej kilka zdjęć przedstawiających różnicę rozmiarów pokazana na różnych głowach:
 Głowa Cleo nieruszona i po 20h w acetonie.

Głowa Maddie nie ruszona i po 3 dniach od wyjęcia z acetonu.

Porównanie głowy Cleo ze zmniejszoną głową Maddie.

Już niedługo pokażę wam co zrobiłam ze zmniejszoną głową Cleo :D

11 komentarzy:

  1. wow! jestem pod wrażeniem - oczywiście
    nie mogę się doczekać nowej wersji :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba będzie trochę poczekać bo pobawić się w doktora Frankensteina i stworzę z niej centaura :P ale to w przyszłym miesiącu bo brakuje mi kilku elementów

      Usuń
    2. spoko, spoko, poczekam... :DDD
      centaurzyca to brzmi dumnie!

      Usuń
  2. Pierwszy raz spotkałam się z zmniejszaniem głowy. To bardzo ciekawe.
    A jak z zapachem głowy po 20h w acetonie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na filmiku widać nie jest to aceton z marketu budowlanego tylko kosmetyczny, więc głowa po wyjęciu pachniała chemiczną truskawka ;).

      Usuń
    2. A to spoko :-)
      Przyznaję, że nie obejrzałam filmiku.

      Usuń
  3. Niesamowite!!! Spotykam sie ze zmniejszaniem glow u lalek po raz pierwszy :) przyznam szczerze ze ja wole wieksze glowy no ale to kwestia gustu :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie okazało się to przydatne że względu na to że ja nie maluje oczu lalkom tylko je wycinam i wstawiam akrylowe. Gdy głowa jest twarda można to łatwiej zrobić to samo w przypadku doczepiania rogów - lepiej się trzymają. Czasem też chciałabym zachować oryginalne proporcje ale wygoda pracy często zwycięża ;)

      Usuń
  4. Wspaniałe efekty, mam jednak pewne pytanie - co z otworkiem na szyję? Również się zmniejszył, prawda? Czy też coś tam w niego wkładasz, żeby zachował swój pierwotny rozmiar? Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie, zapomniałam o tym napisać. Mam na to dwa sposoby: zaraz po wyjęciu z acetonu wkładam głowę na patyk (od pędzla)o rozmiarze karku lalki i zostawiam tak do zupełnego wyschnięcia. Siłą rzeczy otwór się nie zmniejszy. Lub po prostu pożytkiem po wyschnięciu wycinam nadmiar plastiku z głowy żeby dopasować :)

      Usuń
  5. Świetny post, bardzo przydatny. Nawet nie wiedziałam, że można zmniejszyć główkę. Może to kiedyś wykorzystam :]
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń